Zakupy w sklepach internetowych nierzadko wiążą się nie tylko z oszczędnością czasu i pieniędzy, ale też z licznymi benefitami. Będąc stałym klientem sklepu online, możesz liczyć nie tylko na dobrą cenę, ale i na liczne programy lojalnościowe i promocje. Dlaczego warto kupować w sieci? Oto kilka powodów.

Zakupy w sklepach internetowych początkowo były popularne wśród osób o nietypowym hobby. To właśnie w sieci można było kupić produkty rzadko dostępne w sklepach stacjonarnych – nietypowe wydawnictwa czy inne specjalistyczne artykuły. Jednak teraz w Internecie można kupić nie tylko książki, muzyczne wydawnictwa czy odzież, ale także i jedzenie, wycieczki all inclusive i bilety lotnicze. Za zakupami w e-sklepach przemawia obecnie nie tylko szeroka dostępność różnorodnego asortymentu, ale i inne korzyści.

Łatwo sprawdzisz sprzedawcę

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z usług konkretnego sprzedawcy, możesz w prosty sposób dowiedzieć się, co sądzą o jego usługach poprzedni klienci. Jak to zrobić? Wystarczy sprawdzić jego profile w mediach społecznościowych lub komentarze kupujących (jeśli chcesz kupić towar na portalu aukcyjnym). Warto też dowiedzieć się, czy na temat sklepów interesującej cię branży nie powstał ranking. Przykładowo, portal Totalmoney stworzył ranking najlepszych supermarketów w sieci (wygrał go sklep Frisco), opinie o sprzedawcach na Allegro możesz zaś sprawdzić, czytając komentarze i upewniając się, że ewentualny kontrahent ma status „Super Sprzedawca”.

Jakie parametry są brane pod uwagę w takich zestawieniach? W rankingu na najlepszy supermarket znaczenie miały na przykład: najtańszy koszyk (najlepiej wypadł sklep Frisco), opinie o sposobie zapakowania zamówienia (dobrze wypadły sklepy Piotr i Paweł oraz Auchan), elastyczność i koszt dostawy (dobrze wypadły Piotr i Paweł oraz Frisco), opinie o jakości asortymentu (znów przoduje Frisco). W systemie komentarzy na portalach aukcyjnych ocenia się także ceny za dostawę i jakość kontaktu ze sprzedającym.

Dodatkowe benefity za lojalność

Dobry sklep internetowy często nagradza powracających klientów (lub tych, którzy zostawili w nim jednorazowo znaczną sumę), organizując promocje oraz programy lojalnościowe. Przykładowo, w styczniu e-sklep Frisco premiuje zakupy za określoną kwotę dostępem do specjalnej aplikacji, która umożliwia kupienie drugiego dania głównego w wybranych restauracjach za 1 zł.

Często spotykaną promocją jest także 1+1 gratis, polegająca na tym, że otrzymujesz drugi produkt za darmo. Wiele sklepów proponuje klientom progresywne rabaty, czyli w miarę gdy ogólna wydana w sklepie kwota powiększa się, rabat na następne zakupy wzrasta. Dobry sklep internetowy poznasz także po darmowym doręczaniu zamówienia po przekroczeniu określonego minimum logistycznego.