Potrzebujesz wydajnej, funkcjonalnej drukarki do domu? A może prowadzisz niedużą działalność gospodarczą i chcesz, aby Twój sprzęt był ekonomiczny oraz – najlepiej – mobilny? Zobacz, jakie urządzenie wybrać do domu oraz małego biura.
Drukarka atramentowa lub laserowa – co wybrać?
Stojąc przed wyborem drukarki, musisz już na samym początku określić, czy ma to być urządzenie laserowe, czy atramentowe. Jakie są wady i zalety każdego z tych rozwiązań?
Sprzęty różnią się przede wszystkim kosztem zakupu oraz ceną druku. Drukarkę atramentową można kupić nawet już za 100 zł, laserowe są o wiele droższe, ale też wydajniejsze. Atramentowe wymagają regularnej wymiany tuszu, a cena kartridżu jest zależna od modelu drukarki, może wynosić od kilku do kilkudziesięciu złotych (dodatkowo w przypadku niektórych urządzeń nie jest możliwe wykorzystanie tańszych zamienników).
Wydajność tonerów w drukarkach laserowych może wynosić nawet do 2 300 stron, jednak późniejsza ich wymiana jest bardzo kosztowna (dlatego wiele osób decyduje się na regenerację tonerów).
Jeśli szukasz drukarki wyłącznie do sporadycznego, domowego użytku, wybierz urządzenie atramentowe. Natomiast, gdy potrzebujesz sprzętu do biura, zastanów się nad zakupem używanej, lecz dobrej jakościowo drukarki laserowej w jednym z serwisów ogłoszeniowych, jak www.sprzedajemy.pl/elektronika/komputery-i-akcesoria/drukarki-i-skanery. Ze względu na koszty eksploatacji, zakup taniego urządzenia szybko może okazać się nieopłacalny. Pamiętaj również, że choć urządzenia laserowe są ekonomiczne, to w praktyce sprawdzają się jedynie w sytuacji, gdy są intensywnie wykorzystywane.
Urządzenia wielofunkcyjne do domu
Następnie zastanów się, co jest dla Ciebie lepszym wyborem: zakup drukarki czy urządzenia wielofunkcyjnego? Czym się wyróżnia to drugie rozwiązanie? Urządzenia wielofunkcyjne umożliwiają drukowanie, skanowanie, kopiowanie oraz faksowanie. Choć zajmują więcej miejsca, często zdarza się, że są bardziej praktyczne, szczególnie w małych biurach. W tym wypadku również znajdziesz sprzęt atramentowy oraz laserowy.
Na co zwrócić uwagę kupując urządzenie wielofunkcyjne? Na szybkość wydruku, rozdzielczość skanera oraz rozmiary. Niektóre z modeli posiadają moduł Wi-Fi oraz slot na kartę pamięci, dzięki czemu korzystanie z nich jest bardzo wygodne.
Przenośne drukarki do biura
Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą, może okazać się, że najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie drukarka przenośna. Jej główną cechą, która wyróżnia ją spośród innych urządzeń drukujących, jest niewielki rozmiar – można zabrać ją w podróż, a także do klienta (szczególnie przydatna jest przedstawicielom handlowym lub agentom ubezpieczeniowym, którzy zawsze muszą być przygotowani na wydruk oferty oraz podpisanie umowy).
Drukarki mobilne mogą być atramentowe, termiczne, termiczno-atramentowe oraz laserowe. Najbardziej popularne są drukarki przenośne umożliwiające wydruk strony w formacie A4 – taki sprzęt dobrze sprawdzi się do biura.
Ważne jest, aby urządzenie posiadało możliwość pracy w sieci za pośrednictwem Wi-Fi – konieczność korzystania z kabla może być uciążliwa. A jakie są minusy tych rozwiązań? Drukarki przenośne są dużo droższe od tradycyjnych, nie są również tak łatwo dostępne. Możesz jednak poszukać korzystnych ogłoszeń z używanym sprzętem w internecie.